Competities

Ieder voor- en najaar is het mogelijk om bij TC ’91 Stadshagen competitie te spelen.

De Voorjaarscompetitie loopt van begin april tot begin juni. De najaarscompetitie loopt van half september tot half oktober.

Tijdens deze competities speel je samen met jouw team in een poule. Een poule bestaat in de meeste gevallen uit acht teams en wordt door de KNLTB ingedeeld naar niveau, leeftijd en regio. Een team treft iedere tegenstander één keer. Je speelt een aantal keer thuis bij TC ’91 Stadshagen en een aantal keer ga je bij een andere vereniging op bezoek.

Iedere competitiesoort kent verschillende vormen. Zo variëren ze in het aantal enkelspelen en dubbelspelen alsook in leeftijd en geslacht. Je kunt een heren-, dames- of gemengde competitie spelen en je kunt spelen op verschillende dagen.

Alle jeugd speelt bij ons op zondag competitie van de allerkleinsten tot de (bijna) volwassen jeugd. Hierdoor is het iedere zondag een gezellige drukte op het park met veel mooie wedstrijden. Ook helpt de oudere jeugd tijdens de competities van de jongste jeugd.

Door het spelen van competitie krijg je meer wedstrijdervaring en word je een betere tennisspeler. Wedstrijden spelen is erg gezellig, je leert de leden van TC ’91 Stadshagen beter kennen en je ontmoet spelers van andere verenigingen.

Bij TC ’91 Stadshagen heb je de mogelijkheid om je aan te melden als team, maar ook als invaller. Hierdoor heb je de mogelijk om met verschillende teams mee te spelen op de momenten dat de teams iemand zoeken en jij in de gelegenheid bent om te spelen. Invallen gaat altijd in overleg met jou en het betreffende team.

Laddercompetitie

Voor de seniorleden heeft TC91 vanuit de KNLTB een laddercompetitie opgezet voor DE, DD, HE, HD. Jeugdleden vanaf 10 jaar kunnen enkelwedstrijden spelen.

Bij de laddercompetitie speel je tegen spelers van je eigen club. Via de app, word je automatisch uitgedaagd door een lager geplaatste speler(s). Degene die wint, stijgt de positie van de uitdager in de ladder. De speeldata zijn flexibel, je speelt wanneer het jou uitkomt!

Hoe werkt het?

• De ladder loopt in eerste instantie van 14 juni t/m 6 september
  • Je komt in een ‘ladder’(klassement) met spelers van alle niveaus, maar speelt tegen het niveau van degene die net boven je staat.
  • Elke twee weken worden spelers aan een nieuwe tegenstander gekoppeld op basis van hun positie op de ladder en resultaat in de vorige ronde.
  • Spelers krijgen een voorgestelde datum, maar kunnen in onderling overleg via de chat in de app hiervan afwijken. Zorg dat je de wedstrijd wel binnen de 2 komende weken speelt.
  • Je kan elke twee weken in- en uitstromen op basis van je beschikbaarheid. Bijvoorbeeld tijdens de vakantie trek je je terug uit de competitie.
  • Je bepaalt zelf of je tegen 1 of 2 tegenstanders wilt spelen per ronde.
  • Reserveer vervolgens een baan via de Clubapp (Zeker overdag en in de weekenden zijn er veel banen beschikbaar)
  • Na de wedstrijden voer je zelf de scores in, via de KNLTB Match app en wordt de stand op de ladder aangepast.
  • Er zijn geen kosten verbonden aan de inschrijving.
  • Je zorgt zelf voor de ballen.
  • Bepaal vooraf hoe je de wedstrijd speelt. Bijvoorbeeld een uur spelen met 1 punt verschil of een volledige wedstrijd.

Hoe geef ik mij op?

• Download de KNLTB Match app (iOS of Android)
  • Meld je aan op de app.
  • Vul je KNLTB nummer in, zodat je op de juiste positie op de ladder terecht komt.

Ga naar Flexcompetities
Zoek en geef je op voor de ladder(s):

• TC 91 Stadshagen- Ladder
  • TC 91 Stadshagen DE ladder
  • TC 91 Stadshagen HE ladder
  • TC 91 Stadshagen DD ladder
  • TC 91 Stadshagen HD ladder
  • TC 91 Stadshagen jeugd Enkel ladder vanaf 10 jaar
  • Voor dubbel: beide spelers moeten de app hebben gedownload, 1 speler meldt het team aan.

De organisatie loopt via Scala Sports, die samenwerken met de KNLTB om meer mensen meer te laten spelen. Voor vragen kun je altijd terecht bij knltb@scalasports.com. Voor algemene vragen kan je bij de Technische Commissie terecht via contact.