Lid worden?

Wat leuk dat je overweegt lid te worden bij de leukste tennisvereniging van Zwolle. Ben je al zeker van je lidmaatschap en wil je je direct aanmelden?
Ga dan hier naar het aanmeldformulier. Of klik op de button hieronder.

Naar aanmeldformulier Naar aanmeldformulier

Maar misschien heb je nog wel vragen, of wil je eerst wat beter kennismaken met de club voordat je lid wordt. Dat snappen we heel goed. We hebben daarom wat extra informatie voor je op een rij gezet om je keuze gemakkelijker te maken of om nog een keer kennis te komen maken.

Warm Welkom

Maak kennis met de club

Elke eerste dinsdag van de maand organiseren we een ‘Warm Welkom’ avond van 19:30 – 20:30 uur. Je hoeft je hiervoor niet aan te melden, maar kunt gewoon binnen komen lopen in de kantine op het tennispark.

• Ontmoet de mensen
  • Stel al je vragen
  • Proef de sfeer op het tennispark
Warm welkom Stadshagen

Proeflessen

Heb je nog nooit getennist en wil je weten of de sport iets voor jou of je kind is? Dan is het misschien goed om eerst wat proeflessen te volgen.

Voor proeflessen heb je geen lidmaatschap nodig. Oftewel, je kunt eerst kijken of het wat voor je is. Zowel voor volwassenen als kinderen, biedt Tennisschool Kilian deze proeflessen aan. Uiteraard geldt altijd dat er baanruimte moet zijn en of er een tennisleraar ter beschikking is.

Bekijk daarom op de website van de Tennisschool of je op dit moment proeflessen kunt volgen.

Kom tossen

De Toss is de ideale manier voor startende tennissers om mensen te leren kennen. Hier speel je namelijk in rondjes van zo’n 30 minuten tegen andere spelers. Gewoon voor de lol. Dus kun je nog niet heel goed tennissen, no problem. Elke ronde speel je met een andere dubbelpartner tegen andere spelers. En na de toss is het natuurlijk gezellig om nog even na te kletsen met een drankje in de kantine.

Voor de toss bestaat een groepsWhatsapp. Wel zo handig. Wil jij ook in deze appgroep, stuur dan een appje naar de Warm Welkom commissie via 06-23453740 (Marjolein Schreurs). Dan voegen wij je toe aan de lijst. Deze app groep wordt namelijk nu tijdelijk gebruikt om onderling met elkaar af te spreken om een balletje te slaan.
De laatste informatie is op de Toss pagina te vinden!

Mensen leren kennen met interne laddercompetitie

Een andere manier om snel nieuwe mensen te leren kennen als je nieuw bent bij de club, is meedoen met de interne laddercompetitie.

Speel je al wel wat langer tennis, maar nog geen wedstrijden? Dan is de laddercompetitie misschien wat voor jou. Dit is een interne competitie waarbij je in de enkel of dubbel mee kunt doen. Elke twee weken is er een nieuwe ronde. Het is ideaal voor (onder andere) nieuwe leden, want:

• Je speelt af en toe eens een wedstrijd.
  • Je leert nieuwe mensen van de club kennen.
  • Het is op je eigen niveau. Win je? Dan klim je. Verlies je? Dan zak je.
  • Een handige app regelt al je wedstrijden.
  • Het is gratis en heel gezellig.

Wat kost tennissen?

Uiteraard wil je weten wat het kost als je gaat tennissen bij TC’91 Stadshagen. Lees hier wat de kosten zijn voor je lidmaatschap.

Wat houdt Rating bij tennis in?

Op het moment dat je je inschrijft bij onze tennisclub word je ingeschreven bij de KNLTB (de Nederlandse tennisbond) en start je met 2 ratings. Je krijgt rating 9 in het enkelspel en rating 9 in het dubbelspel. Dit is het laagste niveau qua speelsterkte.

Door toernooien en/of competitie te gaan spelen kun je die rating verbeteren. Uiteraard door wedstrijden te winnen. Dit is ook afhankelijk van de rating van je tegenstander. Maximaal is dit ongeveer 0,26 per wedstrijd, maar meestal is dit minder (bijvoorbeeld 0,1).

Na die gewonnen wedstrijd ben je dan bijvoorbeeld een 8,9. Verlies je de wedstrijd dan ga je er dus op achteruit, bijvoorbeeld naar 9,1. Meer informatie hierover kan je via deze link lezen: https://www.tennis.nl/alles-over-tennis/speelsterkte-rating/

Ben je dus net lid geworden bij onze club, wacht dan niet met inschrijven voor onze toernooien. Je kunt op elk niveau meedoen.

Succes met het verbeteren van je rating!

Onze nieuwe leden aan het woord...

Ik kwam nieuw in de wijk te wonen en zocht naar een gezellige sportvereniging. Nou, ik kan je vertellen: Die heb ik zeker gevonden bij TC'91!

Marieke

We hebben een geweldig trainingsgroepje en team. Je komt altijd bekenden tegen. Echt gezellig.

Wouter