Interne competitie 2023, doe je mee?

Wil jij vriendschappelijke wedstrijden spelen? Wil jij je voorbereiden op de voorjaarscompetitie? Geef je dan op voor de interne competitie binnen TC ’91 Stadshagen. De eerste indeling start op 30 januari.

De competitie is voor seniorleden in de onderdelen DE, DD, HE, HD.

In deze competitie word je uitgedaagd voor een wedstrijdje tennis door een lager geplaatste speler(s). Degene die wint, stijgt de positie van de uitdager in de ladder.

De speeldata zijn flexibel, je speelt wanneer het jou uitkomt!

Hoe werkt het?

• De interne competitie loopt van 30 januari t/m 3 juli.
  • Je komt in een ‘ladder’(klassement) met spelers van alle niveaus
  • Elke twee weken worden (automatisch) spelers aan een nieuwe
  • tegenstander gekoppeld op basis van hun positie op de ladder en resultaat in de vorige ronde.
  • Spelers krijgen een voorgestelde datum, maar kunnen in onderling overleg via de chat in de app hiervan afwijken. Zorg dat de wedstrijd wel binnen de 2 komende weken wordt gespeeld.
  • Je kan elke twee weken in- en uitstromen op basis van je beschikbaarheid. Bijvoorbeeld tijdens de vakantie trek je je terug uit de competitie.
  • Je bepaalt zelf of je tegen 1 of 2 tegenstanders wilt spelen per ronde
  • Reserveer vervolgens een baan via de Clubapp (zeker overdag en in de weekenden zijn er veel banen beschikbaar)
  • Na de wedstrijden voer je zelf de scores in, via de KNLTB Match app en wordt de stand op de ladder aangepast.
  • Er zijn geen kosten verbonden aan de inschrijving
  • Je zorgt zelf voor de ballen
  • Bepaal vooraf hoe je de wedstrijd speelt, bijvoorbeeld een uur spelen met 1 punt verschil of een volledige wedstrijd
  • Elke twee weken worden (automatisch) spelers aan een nieuwe

Hoe geef ik mij op?

• Download de KNLTB Match app (iOS of Android)
  • Meld je aan op de app.
  • Vul je KNLTB nummer in, zodat je op de juiste positie op de ladder terecht komt.
  • Ga naar Flexcompetities en zoek op Stadshagen
  • Geef je op voor de ladder(s):
    • DE -TC 91 Stadshagen ladder
    • DD -TC 91 Stadshagen ladder
    • HE -TC 91 Stadshagen ladder
    • HD -TC 91 Stadshagen ladder
  • Voor dubbel: beide spelers moeten de app hebben gedownload, 1 speler meldt het team aan.

De organisatie loopt via Scala Sports, die samenwerken met de KNLTB om meer mensen meer te laten spelen. Voor vragen kun je altijd terecht bij knltb@scalasports.com. Voor algemene vragen kan je bij de Technische Commissie terecht.

Veel sportief plezier, wij wensen jullie fijne wedstrijden toe!